todlerO provocare pentru dirijorul, compozitorul şi oboistul Jan Risberg, propusă de  compania de asigurări Folksam: să îi înveţe pe prichindei să cânte o piesă de Eric Satie în mai puţin de două luni.

Rezultatele au fost uimitoare!

În noua campanie publicitară  făcută de Folksam, una dintre cele mai mari companii de asigurări din Suedia, 15 copii cu vârste cuprinse între 2 şi 5 ani  au fost invitaţi să participe la un experiment muzical inedit, sub conducerea atentă a dirijorului Jan Risberg.

Pe parcursul a numai cinci săptămâni, copiii au luat lecţii de pian special pentru a putea interpreta o piesă de Eric Satie, Gymnopédia nr 1.  Pentru majoritatea dintre ei, a fost primul contact cu un instrument al muzicii clasice.

Proiectul s-a dorit de la bun început unul cât se poate de plăcut, atractiv şi facil pentru copii. Pentru aceasta, Risberg a folosit chei colorate, asocierea notelor cu motive  simple, cum ar fi “tort” pentru o a nume notă.

Video-ul de mai jos redă acest rezultat uimitor: într-o sală de concert, copiii se joacă împreună cântând cu mâna dreaptă sau cu două mâini, extraordinar de concentraţi.

” Marea provocare a fost să poţi cânta cu cei mai mici copii, fără nicio experienţă muzicală sau instrumentală echivalentă. Pentru mine, nu era important să avem un concert perfect ci să  lărgim perspectiva lor, frontierele lor educative în aşa fel încât să îşi dorească muzică. Copiii au capacităţi creative extraordinare, ar trebui să ne inspirăm de la ei” a declarat Jan Risberg.

 

http://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2016/06/todler1.pnghttp://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2016/06/todler1-150x150.pngRevista MuzicalaStiri
O provocare pentru dirijorul, compozitorul şi oboistul Jan Risberg, propusă de  compania de asigurări Folksam: să îi înveţe pe prichindei să cânte o piesă de Eric Satie în mai puţin de două luni. Rezultatele au fost uimitoare! În noua campanie publicitară  făcută de Folksam, una dintre cele mai mari companii de asigurări...