O voce dumenezeiesc de frumoasă, condusă cu uşurinţă în cele mai subtile „cotloane” ale tehnicii, o femeie blondă frumoasă, aflată în plină carieră, dar care scrie deja istorie în lumea teatrului liric.

 

Renée Fleming, „Favorita AmericiisauThe Beautiful Voices-a născut la 14 februarie 1959, în Indiana (Pennsylvania), într-o familie de profesori de muzică, cu bunici originari din Praga. Studiază pentru început cu Patricia Missilin şi John Maloy, după care obţine o bursă în Europa, la Arleen Auger şi Elisabeth Schwartzkopf. In producţiile ulterioare de la Julliard School, universitate ale cărei cursuri le plăteşte cântând jazz, apare în Musetta din Boema şi în opera Tamu- Tamu de Carlo Menotti.

 

 

Primul rol mai mare a fost Konstanze din Răpirea din Serai într-un teatru din Salzburg. De-abia la 29 de ani, în urma unei audiţii la Metropolitan este angajată de Opera din Huston, pentru rolul Contesa din Nunta lui Figaro, rol pe care îl reia şi la Spoleto. Debutează la New York City Opera în Mimi din Boema şi apoi la Covent Garden (Londra), în Dirce din Medeea de Cherubini. Urmează Micaela, Rusalka, Lucrezia Borgia.

Contesa de la Metropolitan (1991) şi apariţia sa în premiera Fantomele de la Versailles de John Corigliano (pe aceeşi scenă), reprezintă momentele de devenire internaţională.

 

Muziciană de excepţie, cu o memorie de invidiat, cu o mare uşurinţă în asimilarea celor mai diverse partituri, Renée Fleming rămâne receptivă la tot ceea ce este nou. Adună peste 50 de roluri principale în: Cosi fan tutte, Nunta lui Figaro, Don Giovanni şi Idomeneo de Mozart, Armida, Călătorie la Reims de Rossini, Maria Padilla, Rosamunda d’Inghilterra de Donizetti, Faust de Gounod, Herodiada, Thais şi Manon de Massenet, Rusalka de Dvorak, Alcina de Haendel, Piratul de Bellini, Traviata, Simon Boccanegra şi Otello de Verdi, Evgheni Oneghin de Ceaicovski, Louise de Charpentier, Maeştrii cântăreţi de Wagner, Arabella, Capriccio, Daphne, Ariadna la Naxos şi Cavalerul rozelor de Richard Strauss, Jenufa de Janacek, Rodelinda de Haendel  şi altele.

 

De numele său se leagă însă şi prezentarea unor opere inedite ca Doamna albă de Boieldieu, Somnul lui Scipione de Mozart, Străina de Bellini, Suzana de Carlisle Floyd, Peter Grimes de Benjamin Britten, Lulu şi Wozzek de Alban Berg, Legături periculoase de Conrad Susa, Timpul orologiului de Henri Dutilleux, Un tramvai numit dorinţă de Andre Previn.

 

S-a căsătorit în anul  1989 cu actorul Rick Ross, cu care are două fete, pe Amelia şi Sage, iar din 2011 a devenit soţia lui Tim Jessel.

 

Deţine un număr record de înregistrări video şi audio, integrale dar şi recitaluri sau concerte de lied, operetă, musical, cântece religioase, tradiţionale şi jazz.

Dintre numeroasele premii obţinute, amintesc: George London şi Richard Tucker, Premiul Academiei Discului Liric (1998), Grammy (pentru cel mai bun recital vocal-1999), trei premii ale Revistei Gramophone şi multe altele.

 

Trăieşte la Connecticut, dar şi la Paris şi iubeşte animalele încă din copilărie, când îi cerea lui Moş Crăciun să-i aducă ponei şi maimuţe.

Fizicul său plăcut şi strălucirea de autentic star au atras câteva dintre marile firme de modă şi bijuterii, care au ales-o pe Renée Fleming ca imagine publicitară. Există chiar şi o prăjitură La Diva Renée  în câteva cofetării newyorkieze.

 

Ascultând-o şi văzând-o, nu ştii ce să admiri mai întâi: vocea caldă, senină şi plutitoare, impostaţia naturală, respiraţia de o largă arcuire, tehnica şi mecanica perfecte, siguranţa conducerii muzicale sau fascinaţia chipului, ţinuta princiară. Vorbeşte fluent: franceza, germana, italiana şi engleza, este inteligentă şi cultivată, are aplomb şi aristocraţie.

 

Când am o zi mai „mohorâtă”, în care soarele apare mai greu înlăuntrul sufletului meu, atunci, iau oricare dintre ariile înregistrate de Renee Fleming pe discul Belcanto şi totul devine curat, limpede, mângăietor. Continuându-le pe: Maria Callas, Joan Suherland, Montserrat Caballe şi Beverly Sills (pe care le evocă în prezentare), ea dăruieşte o adevărată „lecţie” de rafinament romantic în exprimarea acestui summum stilistic de efecte vocale, cu o voce dulce şi o paletă infinită de resurse emoţionale, etalate într-un legato inuman de frumos.

 

Şi cât de atrăgătoare şi naturală rămâne Renee Fleming şi ca moderatoare a transmisiunilor directe de la Metropolitan!… Este o plăcere să fii intervievat de ea!

 

Până la împlinirea celor 58 de ani a urcat pe cele mai înalte creste ale Olimpului aristic, de la înălţimea cărora ne priveşte mereu cu modestie, blândeţe şi prietenie.

Mulţumim, Renee Fleming!

 

Luminiţa Constantinescu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2017/02/renee_fleming_wide-9d73d0027cf9eb86807e7356dd164d43a1580888-1024x576.jpghttp://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2017/02/renee_fleming_wide-9d73d0027cf9eb86807e7356dd164d43a1580888-150x150.jpgRevista MuzicalaRecenzii
O voce dumenezeiesc de frumoasă, condusă cu uşurinţă în cele mai subtile „cotloane” ale tehnicii, o femeie blondă frumoasă, aflată în plină carieră, dar care scrie deja istorie în lumea teatrului liric.   Renée Fleming, „Favorita Americii” sau „The Beautiful Voice” s-a născut la 14 februarie 1959, în Indiana (Pennsylvania), într-o...