Pe 30 aprilie 1855, avea loc, la Biserica Saint-Eustache, prima audiţie a Te Deumului, op.22 de Hector Berlioz, cu autorul la pupitru şi un ansamblu de 900-950 de interpreţi. La 159 de ani de la debut, tot în luna aprilie, Filarmonica „George Enescu”  îi invită pe melomani la un concert dedicat lui Beriloz şi Mendelssohn.

427803_432682160111194_370959464_n

Joi, 24 şi vineri, 25 aprilie, ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, sunteţi invitaţi la un concert susţinut de Orchestra simfonică şi de Corul Filarmonicii „George Enescu” sub bagheta dirijorului japonez Daisuke Soga. În program: Felix Mendelssohn – Concertul nr. 1, în sol minor, pentru pian şi orchestră, op. 25, solist: Constantin Sandu şi  Hector Berlioz – Te Deum, op. 22, solist: Ionuţ Popescu. Dirijorul corului: Iosif Ion Prunner. Sponsorul oficial al evenimentului este: Ţiriac Auto, Partener Autorizat Mercedes-Benz.

*

Mendelssohn a dedicat Concertul nr. 1, compus în 1831, unei tinere pianiste din Munchen, Delphine von Schauroth. Prima audiţie a avut loc în octombrie, acelaşi an, la Munchen, în interpretarea compozitorului. Dar marea popularitate a acestui concert s-a datorat lui Franz Liszt, cel care l-a cântat foarte frecvent şi l-a impus în literatura concertistică a pianului.

Berlioz i-a dedicat lucrarea Te Deum soţului Reginei Victoria, Prinţul Consort Albert. Conceput în opt părţi, Te Deum este foarte rar prezentat în concerte în formula sa integrală. Se renunţă de regulă la cele două părţi de orchestră Preludiu şi Marş pentru prezentarea la drapele păstrând doar celelalte şase, cu cor, optându-se astfel, ca şi în cazul celor două concerte de la Ateneul Român, la forma tradiţională cu text latin. Despre lucrarea sa, compozitorul scria:

„În Te Deum, orga este cea care intră în dialog, dintr-un capăt al bisericii, cu orchestra şi cu cele două coruri aflate în capătul opus, apoi cu al treilea cor foarte puternic, cu voci la unison, ce reprezintă poporul, şi care participă din când în când la acest concert religios uriaş. Dar mai ales forma diferitelor părţi, interpretarea largă, curgerea lentă, formidabilă, a anumitor dezvoltări, cărora nu le poţi ghici scopul final, împrumută acestei lucrări un aspect gigantic, un caracter colosal. Formei gigantice i se datorează de altfel şi faptul că ascultătorii (…) sunt copleşiţi de o puternică emoţie:”

 

Biletele se pot cumpăra de la Casa de bilete a Ateneului Român, str. Esarcu nr. 5. Program: marţi – vineri: 12.00 – 19.00; sambătă – duminică: 16:00 – 19:00 (când sunt programate concerte). Telefon: 021.315.68.75

http://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2014/04/427803_432682160111194_370959464_n1.jpghttp://revistamuzicala.radioromaniacultural.ro/wp-content/uploads/2014/04/427803_432682160111194_370959464_n1-150x150.jpgRevista MuzicalaConcerteateneul roman,hector berlioz,te deum
Pe 30 aprilie 1855, avea loc, la Biserica Saint-Eustache, prima audiţie a Te Deumului, op.22 de Hector Berlioz, cu autorul la pupitru şi un ansamblu de 900-950 de interpreţi. La 159 de ani de la debut, tot în luna aprilie, Filarmonica „George Enescu”  îi invită pe melomani la un...